De basis voor deze meervoudige opdracht van de gemeente is het stedenbouwkundig plan van Soeters van Eldonk Ponec en landschapsarchitect Lubbers. Doelstellingen in het parkbos zijn: -behoud van zoveel mogelijk bestaande bomen -geen parkeren in het bos -strakke volumes
parkbos In het parkbos staan drie appartementgebouwen. Het zijn strakke houten zwevende doosjes in het bos. Het gras en het bos lopen door tot aan het basement.
appartementgebouw I: 16 appartementen waarvan de woningen worden ontsloten via een centrale hal met glasachtige lift en een ruimtelijk trappenhuis. De gevels van hal en trappenhuis zijn overwegend van glas, zodat het de omringende bomen spiegelt en er plaatselijk dwars door het gebouw heen gekeken kan worden. De woningen zijn alle ca 100m2. In de woning is een kern waaromheen verschillende indelingen mogelijk zijn, variërend van een 4-kamer appartement tot een open loftachtige ruimte. Op maaiveldniveau ligt de toegang tot het gebouw. Van hieruit is de begane grond/beletage bereikbaar die een halve verdieping hoger ligt en het souterrain een halve verdieping lager waarin twee parkeergarages voor elk 8 autos en bergingen.
appartementgebouwen II en III: elk 16 sociale koop appartementen. De hoofdtoegang ligt op begane grond niveau, ongeveer 1,20m boven maaiveld. Behalve een trap gaat een hellingbaan naar dit niveau. Alle woningen zijn breed, ze hebben een overspanning van 7,50 m. De appartementen worden vanuit de hal ontsloten middels een centrale ontsluiting aan de gevel. Binnen de woning zijn verschillende indelingen mogelijk: met dezelfde kern meer kamers of meer een open ruimte. Op deze wijze zijn ze eenvoudig geschikt te maken voor ouderen of minder validen. Bij de tussenwoningen grenst de keuken aan de collectieve verkeersruimte zodat er contact en sociale controle tussen privé en collectieve ruimte mogelijk is.
materialen De gevels zijn van verticale, smalle houten latten van western red cedar, wittig half transparant gestaind. De kozijnen hierin zijn van hout en liggen iets voor het gevel vlak. Het half verdiepte souterrain heeft ter plaatse van de garages een gevel van een open horizontaal houten latwerk, en bij de bergingen een steenachtige gevel van natuursteen/flagstones. De hoofdtoegang wordt gemarkeerd door een prefab betonnen kader.